Vanliga frågor och Svar

Jo Sport

Vilka öppettider har Jo Sports kundtjänst?


Vi har öppet måndag till torsdag 8 och 17 (lunchstängt 12-13) Fredag 8-15 (lunchstängt 12-13)




Har ni en butik som jag kan besöka?


Jo Sport har ingen butik, vi är en distributör som förser Sveriges sportbutiker med varor från 80 varumärken. Därför har vi ingen möjlighet att ta emot privatpersoner eller företag utan bokade möten.




Hur blir jag kund hos Jo-Sport?


Vill du starta ett konto hos oss måste du vara ett företag eller organisation som verkar inom detaljhandeln. Är du det kan du kontakta vår kundtjänst som hänvisar dig till rätt säljare på ditt distrikt. Maila kundtjanst@josport.se





Jag vill göra en ny beställning

Hur beställer jag från Jo Sport?


Är du kund hos oss kan du antingen beställa dina varor i vår kundportal eller kontakta kundtjänst direkt på 0650- 188 25.




När får jag min orderbekräftelse?


Har du lagt en order och inte fått någon orderbekräftelse? Då måste du uppdatera din kontaktinformation hos kundtjänst, din ordebekräftelse ska komma till den mailadress som vi har registrerad på kunden. Maila kundtjanst@josport.se eller ring oss på 0650- 188 25.




Hur får jag information om Jo Sport och erbjudanden om kampanjer och nyheter?


Är du kund hos oss får du information kring kampanjer och erbjudanden via den mail som finns registrerad hos oss eller via din kontaktperson på Jo-Sport.




Jag har problem med att lägga min order, vad är fel?


Har du problem med att lägga en order hos oss ber vi om ursäkt. Vi har troligtvis tekniskt fel i vår portal som vi jobbar med eller hög belastning på vår kundtjänst. Maila oss gärna så återkommer vi till dig så snart vi har möjlighet.





Faktura/betalningar

När får jag min faktura?


Vi skickar ut våra fakturor löpande under vardagar via mail och post. Saknar du din faktura 5 dagar efter leverans av varorna kontakta ekonomi@kundtjanst.se




Jag vill ha mina fakturor på mail!


Vad bra för miljön! Vill du ha dina fakturor via mail kontakta kundtjanst@josport.se eller 0650- 188 25 på telefon så hjälper vi er.




Hur fungerar fakturabetalning och vilka villkor gäller?


När du fått din order skickar vi fakturan på mail eller post. Dina villkor bestäms efter det avtal du kommit överens om med din kontakt på Jo.




Hur gör jag med min faktura vid en retur?


Har du returnerat en vara med överenskommelse med oss så kommer en kreditfaktura när vi mottagit varan hos oss.




Jag saknar min faktura. Hur gör jag?


Saknar du en faktura kontakta kundtjänst via mail eller telefon så skickar vi en kopia.





Leveranser

Jag saknar mitt paket!


Har du beställt varor men inte fått dem än!? Kontakta vår kundtjänst så söker vi upp godset åt dig.




Hur lång leveranstid har ni?


Vi har som mål att alla ordrar ska gå inom 24 timmar från oss. Vi jobbar med Postnord där leveranstid kan variera mellan olika delar av landet. Vill du söka dina paket!? ring oss så hjälper vi er.




Vad kostar frakten?


Vi går efter Postnords prislista som tar hänsyn till volym av paketet. Har du ett eget avtal så kan vi använda det för dina frakter. Meddela kundtjänst vid din order om så är fallet.




Mitt paket var skadad vid ankomst - vad gör jag?


Har du fått skadad gods måste du kontakta den distributör som levererade paketet. Var noga med att kontrollera paketen innan du attesterar dem vid ankomst.




Ordern överensstämde inte med vad jag beställde?


Oj, då har mänskliga faktorn varit framme, har vi missförstått varandra eller har lagret tagit fel vara, då får vi be om ursäkt. Kontakta kundtjänst så löser vi det omgående.




Hur spårar jag mitt paket?


Vill du spåra ditt paket? Kontakta kundtjänst så hjälper vi er.





Kundportalen

Vad kan jag göra i kundportalen?


Vår kundportal är ett verktyg för registrerade kunder hos Jo Sport för att lägga in sin grundorder, omgående order, se våra saldon på varor, läsa på om sortiment, ladda ner bild och text. Vi utvecklar ständigt portalen för att förenkla för våra kunder i vardagen.




Hur loggar jag in i kundportalen?


Är du befintlig kund hos Jo Sport så kan du få tillgång till vår kundportal, gör en ansökan på https://www.josport.se/webformulaer så återkommer vi under samma dag med inloggningsuppgifter (under vardagar mellan 8-17).




Jag har gjort en ansökan till kundportalen men inte fått mina inloggningsuppgifter.!


Ajdå! När lösenord skapas hos kundtänst går ett automatiserat mail ut med inloggningsuppgifter till er. I vissa falla så kan automatiserade mail hamna i skräpposten. Kolla där, hittar ni den inte där kontakta kundtjänst.




Jag har glömt mitt inlogg till kundportalen.!


Har du glömt bort ditt inlogg så gå in på kundportalen och tryck på glömt lösenord där du ska logga in. Då skickas det automatiskt ut ett nytt lösenord. Får du inte det så kolla din skräppsot inkorg, ibland hamnar automatgenererade mail där.




Jag är kund hos Jo Sport men har inget inlogg till kundportalen?


Är du kund hos Jo Sport kan du göra en ansökan för att få tillgång till vår kundportal på https://www.josport.se/webformulaer




Jag ser inte hela Jo Sports sortiment på kundportalen.!


Du kan bara se de varor du blivit tilldelade i den kategori du handlar ur. Är du en Utelivs kund kan du sakna behörighet att se tex Alpinsortimentet. Kontakta din säljare på Jo Sport om du har några frågor kring att utöka din behörigheter på kundportalen.





Hur fungerar Dropship

Vad är dropship?


Dropship är en funktion där du kan skicka dina varor direkt till din kund. Jo tar inte ansvar för betalningar utan faktura ställs på beställaren.




Vem betalar frakten vid dropship ordrar?


Alla kostnader kring dropshipping tillfaller butiken. Därför att det viktigt att du är överens med din kund om den totala kostnaden kring köpet.




Jag har ett eget fraktavtal, kan jag använda det.?


Ja du kan använda ditt eget fraktavtal vid dropshipping. Har du inte det förinställt hos kundtjänst måste du skriva det i meddelanderutan vid utcheckningen.




Hur fungerar det med returer vid dropshipping?


Vill kunden returnera varan går det bra sålänge förpackningen är obruten och i säljbart skick. Returen står säljaren för. Vill du ha en retursedel så kontakta kundtjänst, kostnaden kan komma faktureras separat. Kredit på produkten kommer när returen anlänt till Jo Sport.




Jag vill koppla ert saldo mot min webshop!


Idag kan vi erbjuda e-handlare som är kunder hos Jo filer med produktinformation såsom saldo, pris mm. Vill du få tillgång till detta kontakta kundtjänst eller Jo:s E-com ansvarig för vidare information.





Jag vill avbeställa min order

Kan jag själv komplettera/ändra min order?


Har du lagt en order som du behöver ändra eller avbeställa så kan du göra det via kundtjänst.! Tänk på att vi försöker leverera alla ordrar inom 24 h timmar.




Kan jag avbeställa min order?


Det går bra i de flesta fall om varan inte är levererad från oss.! Är den levererad så måste du kontakta kundtjänst för hjälp, levererade varor står kunden för eventuella fraktavgifter som kan tillkomma.





Returer/Reklamationer

Hur gör jag om jag vill returnera en vara?


Alla varor som du vill returnera pga av felbeställningar eller reklamationer måste godkännas av vår reklamationsavdelning. Kontakta kundtjänst eller maila reklamation@josport.se




Jag har gjort en retur, vad händer nu?


Har du returnerat en vara efter godkännande av vår kundtjänst så krediteras eller ersätts varan i första hand vid reklamation. Glöm inte att kontakta reklamation@josport.se före du skickar in varan.




Hur går jag tillväga om jag vill reklamera en vara?


Alla reklamationer måste godkännas av vår reklamationsavdelning innan varan ersätts av oss. Du måste därmed göra en reklamationsansökan på josport.se eller maila reklamation@josport.se




Vad har ni för policy kring reklamationer.?


Vi vill ju såklart lösa det bästa för er kund. Vi tittar alltid på produkten därmed kan vi vilja ha in kompletterande information innan varan skickas såsom bild mm.




Vilken adress har ni för gods?


Har ni fått ett godkännande att skicka åter en vara så kan ni skicka till nedanstående adress: Jo Sport/reklamation Hyggesv. 5 824 34 Hudiksvall





Bilder och texter

Vart hittar jag bild och text till annonsering eller min webshop?


Alla våra bilder på våra produkter finns i kundportalen.! Under produkten hittar du en knapp för "nedladdning" av högupplösta bilder. Alla bilder kring produkten finns under nedladdningar och kan användas för exponering av varan vid annonser eller i webshop. Vill du använda våra texter kan du trycka på knappen under texten "kopiera till urklipp" och klistra in den i ditt dokument genom ctrl+v eller högerklicka i ditt dokumnet och klistra in.




Jag hittar inte produktbilder/texter på varor jag beställt!


Saknar du bild och text i vår webshop så kan det vara så att det inte hunnits skapas än. Kontakta kundtjänst för hjälp.




Jag behöver en logotype på ett av era varumärken till annons mm!


I många fall behövs olika rättigheter för hur våra varumärkens logotyper används därför kan vi inte göra dem tillgängliga för nedladdningar, kontakta kundtjänst om du behöver hjälp.




Hur får jag använda bilderna jag laddar ner?


Bilderna som finns för nedladdning får användas vid annonsering eller publicering i webshopar i samband med produkten.





Kontakt

Har du frågor, tveka inte att kontakta oss via mail eller telefon.

 

Kundtjänst 

Kundtjänst: 0650-188 25

kundtjanst@josport.se

Reklamationer 

reklamation@josport.se

Distrikt/Kategoriansvariga 

Norrland 

Magnus Hansson

070-305 60 70

magnus.hansson@josport.se

Mellan/Södra

Anders Ingves

072- 217 95 30

anders.ingves@josport.se

Fjällvärld 

Johan Andersen

070-66 22 101 

johan.andersen@josport.se

Kategoriansvarig Cykel 

Sebastian Högdahl

070- 332 11 84

sebastian.hogdahl@josport.se

Kategoriansvarig Snow 

Peter Lundvall

073-684 95 15

peter.lundvall@josport.se

E-commerce Manager 

Mikael Bovin

072-73 66 445

mikael@josport.se

Kundtjänst

0650- 188 25

 

Kundtjanst@josport.se

Mån- Torsdag 8-17 (lunchstängt 12-13)

Fredag 8-15 (lunchstängt 12-13

JO Sport

Hyggesvägen 5

824 34 Hudiksvall